Cum mi-am recastigat incredrea in mine?

12852593-mdVrei sa iti recapeti increderea in tine? In acest articol voi relata, din perspectiva proprie, de ce oamenii ajung sa nu mai aiba incredere in propria persoana si cum am depasit eu acest moment.

Vad foarte multi oameni carora parca le-ar fi frica sa mearga pe strada, sunt tematori si fara nicio directie. Sunt acei oameni care mereu se plang de faptul ca nu au forta sa realizeze ceva si parca viata i-a blestemat, neoferindu-le nicio sansa. Ma intrebam, oare de ce se intampla asta?

In ultimul timp am avut foarte multe dicutii cu oameni noi, pe care am incercat sa-i analizez un pic: sa vad ce convingeri au, daca ii limiteaza sau nu, care sunt principiile lor de viata, daca se ghideaza dupa un vis, un tel, o dorinta sau traiesc pur si simplu pentru ca nu au avut posibilitatea de a alege daca sa se nasca sau nu.

In urma acestor discutii mi-am dat seama ca problema comuna a oamenilor mentionati mai sus este lipsa increderii in propria persoana si o stima de sine foarte scazuta. Practic, acesti oameni se inchid inauntrul lor, considerand ca ei nu ar putea realiza ceea ce-si doresc si, mai mult, ar fi o piedica pentru cei din jurul lor. Majoritatea dintre ei spun ca su ajuns in acest punct din cauza unor esecuri din trecut.

Ajungand la aceasta concluzie, am facut o analogie cu ceea ce eram eu in urma cu 2 ani si mi-am dat seama ca ma aflam in aceeasi situatie. Si totusi, astazi sunt diferit! Cum am reusit sa fac acest lucru?

Iata principalii 6 pasi care m-au ajuta sa-mi recapata increderea in mine si ce poti face si tu pentru a obtine acelasi rezultat:

1.  Angajeaza-te intr-un domeniu care te poate scoate din zona de confort. Cautati un job sau un internship pe un post in care crezi ca nu ai face fata cerintelor. Da tot ce ai mai bun din tine si vezi ce se intampla.

2.  Fa voluntariat! Foarte multe persoane din jurul tau au nevoie de ajutor. Sa il oferi de unul singur este mai greu, dar intr-un ONG iti poti aduce contributia la un nivel mult mai inalt. Fa acest lucru si vezi cum te vei simti cand vei realiza ca sunt oameni intr-o situatie mai dificila decat a ta, iar tu ai avut ocazia sa-i ajuti.

3.  Participa la training-uri! Invata de la profesionisti! Este un mediu prielnic de a cunoaste oameni noi si de a creea noi relatii. Profita de sprijinul pe care il poti primi de la ceilalti.

4.  Cunoaste cat mai multi oameni noi si relationeaza cu ei. Cauta grupuri de oameni care au aceleasi interese cu ale tale si alatura-te lor. Nu sta deoparte! Implica-te!

5.  Citeste! Sunt foarte multe carti care te pot ajuta sa privesti viata si din alta perspectiva. Acestea sunt scrise de profesionisti, de oameni care au realizari marete pe diferite domenii de activitate si vor sa-i ajute si pe altii. Citeste in fiecare zi minim 10-15 pagini. Este unul dintre cele mai productive lucruri pe care le poti face zilnic.

6.  Incepe-ti afacerea proprie! Ai grija de tine, de familia ta si de copii tai! Ai grija de viitorul tau! Fii propriul tau sef! Pe termen lung, acesta actiune iti poate aduce linistea si libertatea pe care o ravnesti de mult timp si, de asemenea, iti poate aduce independenta pe care o doreai cand erai copil. Ofera-le copiilor tai un viitor mai bun!

Ai incredre in tine pentru ca nu vei gasi pe altcineva sa o faca!

2 gânduri despre “Cum mi-am recastigat incredrea in mine?

Lasă un răspuns

